Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Anledning till varför du ville ha just en Mega Drive?

  • Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #4437  by NGF
 
Jag är medveten om att vissa kanske bara fick en konsol som råkade vara MD men ni som tjatade på föräldrar/anhöriga eller köpte en maskin för egna pengar, vilka anledningar låg bakom valet av maskin? Varför blev det inte en NES/SNES/Annat? Var det något särskilt spel som lockade? Skriv och dela med er 8-)
 #4438  by ManiaC
 
När det gällde spelkonsoler så var vi lite "bortskämda" som små. Jag växte inte upp med Sega från början utan min första konsol var NES och sen hade vi både Snes och MDn.. Svårt att säga varför men MDn blev snabbt favorit.. För det första så ser den ju mycket grymmare ut, MÄKTIG! Och Sonic var mycket coolare än Mario, även om man spelade sjuuukt mycket super mario :) Snesen gillas också men tycker mycket bättre om MD,s handkontroller dessutom..
 #4439  by Zebbe
 
Kort och gott: önskade och fick NES och Mega Drive eftersom det var det som umgängeskretsen hade. Men nog spelade spel som Mario och Sonic in en del på vad man ville ha. Så det var lite grupptryck och lite eget tänkande :P.

Runt 11-12 års ålder började jag spela RPG:n. Lånade hem en Master System med Phantasy Star, senare en massa RPG:n till Megan. Det sådde fröet till vad som blev min nästa konsol: PlayStation.
 #4504  by stattin
 
Ville ju hemskt gärna ha ett mega drive när jag var liten, var nog sonic som locka mest. Men jag fick ett comandore 64 istället med band station. Året därpå lyckades jag tjata till mig ett game gear (som nästan var lika dyrt som ett mega drive kommer jag ihåg). i övrigt var man hos kompisar och dom flesta hade nintendo, var ju kul det också men sega var ju ändå coolare på nått sätt. Dröjde bra många år innan man skaffade sig ett sega, var dålig på att spara pengar när jag var liten, och dålig på det nu också.
 #4594  by Rotmosträdet
 
Oj, vilken svår fråga.

Jag missade hela 16-bits-konsolgeneration. Fotboll, brudar och sånt var mer intressant just då. Lirade dock mycket Amiga hos en polare. Hade NES och senare N64.

Köpte mitt första Mega Drive under gymnasiet då jag köpte upp folks gamla konsoler. Se bild för en gammal, gammal "samlingsbild". ;) Ville ha alla konsoler och då blev det en Mega av bara farten...
Attachments:
sega.jpg
sega.jpg (21.94 KiB) Viewed 10191 times