Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Bästa RPG-spelet till MD?

  • Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #2888  by Zebbe
 
Varsågod :). Alltid kul att hjälpa till!

Största skillnaden som jag inte nämnde mellan dessa tre är att Light Crusader och Landstalker ses snett ovanifrån (isometrisk projektion, som Snake Rattle 'n' Roll och Marble Madness), medan Soleil är direkt ovanifrån som Zelda 1 och 3.
 #2889  by NGF
 
Jag tror anledningen att jag blandar ihop dem är att de kom ut typ samma år eller något. Nä jag vet inte vad jag ska skylla på really :roll:

Zebbe du som vet allt om RPG (eller någon annan får självklart svara också) så har jag en till fråga, säg att jag går och köper Shining Force och vill spara på det. Kommer det att funka eller måste jag först byta ut batteriet och mecka? Har de senare spelen samma lösning som Sonic 3 utan batteri eller måste man skruva upp dem med?
 #2891  by Zebbe
 
De allra flesta spelens batterier funkar fortfarande. De enda två batterierna som dött som jag stött på är mitt Elitserien 96 och min kompis Dungeons & Dragons: Warriors of the Eternal Sun. Det är bara att prova, finns sparningen kvar nästa gång du startar spelet så funkar batteriet. De allra flesta har CR2032-batterier, men det finns andra sorter som är inbyggda i chippet, Monster World-spelen är ett exempel, liksom Sonic 3 som du nämner.
 #2894  by NGF
 
Lite snopet om man spelar flera timmar och sen finns sparningen inte kvar nästa dag :roll:
 #2902  by Zebbe
 
Har aldrig hänt mig, men vill man vara på säkra sidan kan man ju byta alla sina batterier innan man börja spela spelen :).
 #2926  by Zebbe
 
Ja, det gör det. Dom som Super Fighter Team has släppt kräver dock inte det. Jag tycker dock inte att du ska oroa dig för mycket för det här :).
 #5378  by Mulleboy
 
Jag är lite sen här :P Men Light Crusader tycker jag är det bästa på megan :D. Men även Phantasy Star 2 samt Story Of Thor ligger mig varmt om hjärtat, för att inte tala om Shining in the darkness :-)
 #5382  by NGF
 
Kompletta RPG dyker aldrig upp på tradera på annat än tyska, är de verkligen så rare? :?
 #5392  by Mulleboy
 
Jag märker det med, innan blev man helt till sig när man såg tex. landstalker för 59 kr köp nu, sen klickar man in sig och så ser man "TYSK TEXT" :-( . Ska man ha dom så blir det dom dyra exen runt 350-400 kr.... Har iaf köpt 2 spel i dagarna på tradera. "Legend of Galahad" och "Shadow of the beast" :-)
 #6040  by Zebbe
 
Var glad att du såg "TYSK TEXT" innan du klickade på Köp nu. Jag är själv ordförande för klubben "Vi som råkat köpa ett tyskt Landstalker på Tradera".