Forumet för dig som älskar Sega! 

• Senaste inköpen (Sega)

• Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
 #19969  by GoryGlory

AlmostOriginal >> Ja det var härliga inköp [thumbup]
Ibland har man riktig tur och får retrospelen till bra priser på Game och om man har riktig tur så får man spelen riktigt billigt [thumbup]

Men ibland så tar Game överpriser [thumbdown]

martin2988 >> Ja det var bra pris på spelen och dom är i gott skick :)
 #20070  by Axus

Janone: Så då kan man anta att omplastade Mega CD-spel egentligen kan vara tomma? Iom att affärer tog ur skivorna, plastade in fodralen och ställde dem i hyllorna? Blir lite orolig nu :oops:

EDIT: Sorry AlmostOriginal :oops: - Här är två nya Sega-spel - Alien Isolation och Bayonetta 1 + 2-edtition.

Image
Last edited by Axus on 20 Nov 2014, 20:04, edited 1 time in total.
 #20080  by AlmostOriginal

Ingen fara Axus. Dock är det stop att diskutera Mega CD inplastning här! [OT]

Fortsätt här:
http://segalovers.se/viewtopic.php?f=50&t=1959" onclick="window.open(this.href);return false;
(Mega CD - Inplastning / Spine card)

Tackar på förhand. :)

Bayonetta: 2 spel till samma pris som ett? :o Vad släpptes Bayonetta 1 på för plattform?
 #20083  by Axus

Yes, 499 på Webhallen bla.:)

Originalet släpptes till Playstation 3 och Xbox 360, men PS3-versionen sägs vara riktigt undermålig. Jag har bara spelat 360-versionen dock, och den är iaf riktigt bra. :) Nu är tvåan nominerad till game of the year. Gillar dock inte första spelets sexism, men det är mer ostigt upplagt.
 #20157  by Rotmosträdet

Nån köpte ju NES-spelet Captain Skyhawk ESP med svenskt A4 på GAME för typ 199:- och sålde det för 10 000:- enligt ryktet.

Personalen hade bara tittat efter regionsmärkningen ESP. :P
 #20180  by AlmostOriginal

Svart vita A4 manualer till nes är för f*n helt sjuka. Jag scannade ett tag A4 manualer i gott syfte. Som tur var släpptes aldrig filerna och dem kopiorna som gjordes 1 av varje ligger i säkert förvar. Blev kontaktad några gånger av folk som ville ha filerna men jag gav aldrig ut dem eftersom det skulle skada mer än göra nytta.
 #20195  by Tandgnissle

nissling wrote:http://www.tradera.com/item/302266/2195 ... image-link
Går säkert att få tag på billigare genom eBay eller Yahoo, men då obin ingick så kändes det som ett bra köp. Ser verkligen fram emot att få testa det.
Trevligt trevligt, man tycker ju att priset borde gått ner lite i och med att det släppts på xbox live men fortfarande ganska dyrt. Hoppas du tycker om spelet, själv har jag det på ST-V kassett så jag får ju inte med saturnläget men jag kan spela det på "Engrish" i alla fall med en västerländsk bios. Kör man det på engelska så blir det ju iofs förstört då man i den versionen bara använder två knappar istället för tre vilket betyder tre vapen istället för sju.
 #20200  by Axus

nissling: Var ett bra pris tycker jag. :) Senast jag letade på Ebay var det där ungefär priset låg.
 #20218  by Rotmosträdet

Tyckte också det var billigt med spine. Sålde mitt utan för typ samma pris. Grymt besviken på spelet dock, inte alls min typ av shooter. Samma med Ikaruga, jag är för korkad för att sätt mig in i sådana system där man ska tänka o inte bara kötta. :P

Jag har alla SCN A4-manualerna på min HD också, hade ju med dem i NES-boken. Kanske ska skriva ut 10 av varje o sälja så man får råd med en ny bil?
 #20231  by Janone

Det var ju ngn rackare som tillverkade både det ena och det andra för några år sedan...eller nu kanske det är närmare tio år. :P

Nyproduktion av nes boxar i extremt hög kvalité, sålde dem som original men någon blev misstänksam eftersom alla hens megaman boxar hade exakt samma skada från en prislapp. Slutade med att den ansvarige betalade tillbaka alla pengar och folk fick behålla sina boxar, om jag minns rätt. Fan det här måste varit på lmg tiden....04-05?
 #20245  by Tandgnissle

Jag skulle inte köpa det utan manual, som verkar vara det jobbigaste att förfalska. Helst skulle jag vilja ha en bild på båda sidorna av kretskortet i spelet också.
 #20255  by nissling

Värst av dem alla är nog ändå Darxide, som det finns repros av numer. Primal Rage och T-Mek är lätta att urskilja (annorlunda loggor på omslagen och T-Mek har helt annan manual), men jag har inte sett några skillnader alls mellan Darxide original och repron bortsett från kretskortet förutsatt att säljaren har postat bild på det. Sånt är verkligen läskigt.
 #20256  by Rotmosträdet

http://gamla.tradera.com/item/300701/22 ... fint-skick" onclick="window.open(this.href);return false;

Original som sagt? Känns som om man hellre köper ett ex med lite sleten inlaga istället för en i perfekt skick. :P
 #20257  by nissling

Hade Mega Man ens den sortens fodral? Många år sedan jag hade ett exemplar, men jag har för mig att den hade en senare (bättre) manualhållare. Någon kan förstås ha bytt det så det behöver inte innebära något.
  • 1
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 107