Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Vad spelar ni för tillfället? (SMD / CD / 32X)

  • Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #13574  by NGF
 
Skulle spelat Empire of Steel i helgen men hittade den inte så det fick bli Rocket Knight Adventures. Svårare än vad jag trodde så jag klarade inte spelet, får försöka sen igen :roll:
 #13575  by Megadriven
 
Mcdonald's Treasure Land Adventure
Blir ett utav morgondagens spel för mig :D
Om jag inte minns fel så är det treasure som gjort detta spel.
Treasure har ju även gjort
Dynamite Heady
Gunstar Heroes
mfl.

Hittade wiki:
http://en.wikipedia.org/wiki/Treasure_(company" onclick="window.open(this.href);return false;)

Underskattat och underbart spel :)
 #13576  by NGF
 
Treasure brukar ju vara ett annat ord för kvalitet så kan tänka mig att det är bra! Kanske skulle sätta upp det på inköpslistan, är det ett ovanligt spel?
 #13607  by Zebbe
 
Den blå versionen är betydligt vanligare än den svarta.

Själv spelade jag en omgång Devil Crash MD idag :). Fixade fyra bonusbanor.
 #13774  by Otherworld
 
Satt inatt och spelade lite på MCD. Hade aldrig nått när jag var liten. köpte en för några år sedan, men den funkar inte riktigt som den ska. Köpte ju en stort MCD paket i slutet av oktober, med en helt ny CD enhet, och ny MD2 med. Men jag har inte blivit färdig till att testa fören nu.

Spelade lite Keio Flying Squadron. Trevligt shoot-'em-up! Blir till och spela det mer.
Spelade lite Sonic CD med, har bara kört igenom det på mitt PS3, så var ju tvungen o spela det som det ska spelas :)
Spelade en del Time Gal med. Jag gillar det! Ska försöka klara det tänkte jag, ibland har man inte mycket tid på att reagera dock..
The Space Adventure (Cobra). Det här gillar jag! Sjukt snyggt och trevligt. Spelade väl en halvtimme, sen var kl halv 6 imorse.. Ska fortsätta sen :)
 #13775  by Zebbe
 
Mysigt med Mega-CD-natt :). Jag gillar alla tre av dom spelen. Körde igenom Cobra med TomCrazy för ett tag sedan. Helt OK fattigmans Snatcher ;).

Vi klarade The Adventures of Willy Beamish igår, ett annat äventyr på Mega-CD. Det rekommenderas dock inte. Varför? Jo:

*Laddningstiderna är hemska - över 2½ minut ibland, om man räknar in dödsscenerna som inte går att skippa.
*Rätt ofta, särskilt mot slutet, dör man om man gissar fel på saker man omöjligt kan veta. Vilket blir mera laddningstider.
*Jätteliten hitbox och ingen highlight på grejer man kan interagera med, vilket medför ännu mer svårigheter.
*Det går på tid. Passerar klockan 20.00 någon dag så "dör" man. Råkar man spara för sent på dagen och har mycket kvar att göra så är det hejdå.
*Bara en sparfil, skitdåligt!
*Rösterna har sällan text, och de är dessutom aslåg samplingsfrekvens på dom, så det är skitsvårt att höra vad dom säger.
*Spelet hänger sig rätt ofta.

Om man bortser från detta, vilket iofs. är svårt att göra, är det ett rätt kul och komiskt spel med flera minnesvärda scener.
 #13776  by stattin
 
Jag och tjejen spelar en hel del Dungeon Explorer till mega cd.
Och igår vart det Earth Worm Jim, mega cd, som tjejen min hade bestämt att jag skulle spela :)

Sen spelar vi en hel del ps1 och ps3 men det hör väl till en annan tråd.
Kul med en tjej som är intresserad av tv spel.. och utöver det så gillar hon att köra skoter också.
 #13778  by Tronin
 
Zebbe wrote:Om man bortser från detta, vilket iofs. är svårt att göra, är det ett rätt kul och komiskt spel med flera minnesvärda scener.
Willy Beamish ÄR ett bra spel, men jag ser att man ska hålla sig ifrån Sega-CD-versionen. Vill man köra igenom det gör man det på PC eller Amiga.
 #13779  by Zebbe
 
stattin: Vad schysst med en tjej som gillar spel! Dungeon Explorer är riktigt kul, lite jobbigt att man måste grinda en del bara. Earthworm Jim på CD är också riktigt bra, klart uppjazzad från den redan bra originalversionen :).

Rucket: Jo, vi kom fram till det senare. Hade hoppats på att rösterna gjorde Mega-CD-verran bättre, men så var alltså icke fallet. Typ allt jag klagade på var ju också exklusivt för den porten :P.
 #14110  by Zebbe
 
Jag spelar Herzog Zwei nu, ofta erkänt som världens första RTS och av Dune II-skaparna som deras största inspirationskälla. Gillar spelet, det har skön audiovisuell känsla, men såklart är gameplayet den drivande faktorn som gör det beroendeframkallande.

Kort och gott går det ut på att förstöra fiendens huvudbas med sina trupper, som man köper med pengar som kommer in hela tiden. Men man får in pengar snabbare om man tar över småbaserna, så de får man slåss om med fienden. En annorlunda grej med spelet är att man även slåss själv med en mech/rymdskepp, vilket är klart användbart. Jag brukar parkera tanks vid fiendens bas som får stå och skjuta på den medan jag själv skjuter sönder fiendens försvar.

Föregångaren, Herzog, kom på några japanska datorer och de tänkte göra en Herzog Drei till 32X, men varför det aldrig blev av är inte så svårt att lista ut :P.
 #14116  by Zebbe
 
Det har jag inte provat än faktiskt, måste haffa någon för det ändamålet :P.
 #14118  by Batman666
 
Kanske blir Robocop Vs. Terminator ikväll efter den obligatoriska NHL'94 matchen (har börjat med en pre-game ritual före jag kollar på Penguins matcher där jag möter motståndarlaget i en match på '94an).

Robocop Vs. Terminator är ett av mina favoritspel till konsolen, brukar försöka köra en quick gameplay någon gång per år och boxen har legat ute några dagar nu bredvid konsolen och lockat mig.
 #14414  by Megadriven
 
Batman666 wrote:Kanske blir Robocop Vs. Terminator ikväll efter den obligatoriska NHL'94 matchen (har börjat med en pre-game ritual före jag kollar på Penguins matcher där jag möter motståndarlaget i en match på '94an).

Robocop Vs. Terminator är ett av mina favoritspel till konsolen, brukar försöka köra en quick gameplay någon gång per år och boxen har legat ute några dagar nu bredvid konsolen och lockat mig.
Skriver ner Robocop Vs. Terminator på min inköpslista :D
Såg precis James & Mike (avgn) på youtube spela snes versionen, ska kolla om det är samma version eller olika spel. Jag kommer köpa MD versionen hur som, då jag har den varmare om hjärtat än mitt snes.

Edit:

Terminator Vs Robocop - Sega vs SNES
haha
 #14531  by Batman666
 
:)

MD versionen är annorlunda som du har nog märkt, helt klart bättre IMO.

Småskön video :P


Skillnaden mellan MD och SNES versionerna får mig att tänka på Aladdin och Alien 3 där det är skillnader mellan versionerna också.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11