Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Kommentarer om Menacer

  • Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #3411  by Zebbe
 
Nu har jag fatt en sprillans ny Menacer som jag testat med alla cartridge-spel, dvs. hela tre stycken: Menacerns egen 6-Game Cartridge, T2: the Arcade Game och Body Count.

Till att borja med maste jag saga att min kompis ocksa skaffade en ny Menacer fran samma kille, en i Finland som kopte upp ett gammalt lager fran en spelbutik. Hans Menacer funkar inte sa bra, siktet har Parkinson och skakar pa skarmen. Det gor inte mitt i de allra flesta fall, och nar det gor det sa stor det inte namnvart. Jag tycker att det funkar bra att spela med den, men att skjuta i kanterna pa skarmen, vilket man dock typ aldrig behover, kan vara lite osmidigt.

Man kan ha sin Menacer i fyra olika stallningar, utan hallare och kikarsikte, med bara kikarsikte, med bara hallare och med bada. Jag har testa alla kombinationer och kommit fram till att med bara hallaren funkar bast. Den ger bra stod. Kikarsiktet gar bra att sikta med, men det behovs inte egentligen.

Menacerns 6-pack har nagra bra och nagra tradiga spel. Gillar mest Toejam & Earl-spinoffen Ready, Aim, Tomatoes dar man skjuter tomater pa jordlingar, kan fixa powerups mm. Musiken ar samma som i ettan, en del grafik ocksa. Ett spel dar man skjuter aliens ar valdigt enformigt och latt i borjan, man hinner trottna pa det. Helt okej. Sedan ett dar man provskjuter pa maltavlor och ska undvika civila, enformigt och latt i borjan det med. Sedan ett bollspel dar man ska styra en boll med Menacern sa att den studsar pa en kula och traffar alla vaggar. Svart redan pa andra banan, dock annorlunda. Sedan ar ett dar man skjuter insekter som attackerar ens pizza, det ar helt okej. Sist ett trakigt spel dar man bara skjuter krigsfordon.
Allt som allt ett godkant medfoljarspel till Menacern. De kunde kanske lagt ner lite mer krut pa att gora spelen lite storre och varierade.

T2 ar ratt svart. Tredje banan omnamndes i Sega Force for att den var sa svar. Har inte kommit forbi den annu, men ska prova mera. Spelet har okej grafik, battre musik. Gameplayet ar som Virtua Cop typ, helt okej men inget speciellt. Man far inte skjuta civila, maste plocka upp skott nar ammon tar slut, det finns aven missiler.

Body Count ar battre. Snyggare graffe och mera powerups. Mera action ocksa. Ocksa ratt svart dock. Man far nog ova lange pa bade det och T2. En sak jag maste lagga till ar att man troligen bara kan ha en Menacer at gangen, sa spelare 2 maste kora med joypad. Nagon far ratta mig om jag har fel.

Har aven Corpse Killer hemma som jag ska prova med Menacern nar jag kommer hem fran Estland.
 #3416  by NGF
 
Tack för din redogörelse Zebbe! [thumbup]
Har du tillgång och kan prova Mad Dog McCree sen?

Lightgun är rätt kul men svårare än vad det ser ut, kör ibland House of the Dead 2 på DC.
 #3437  by Zebbe
 
Np :).

Nej, jag har inte det spelet. Minns dock att jag sag det pa arkad for en herrans massa ar sedan :). Far se vilka andra lightgun-spel jag skaffar. Finns ju inte sa manga att valja mellan och vissa kraver ju Konamis egen lightgun, Justifier.