Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Köpa megacd och 32x

  • Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #5186  by Cossierolle
 
Hej sega lovers!
Jag är ny här på forumet. Röjde genom gamla saker för nån vecka sedan och hittade min gamla megadrive från min ungdom och nostalgikänslor uppstod. Jag är 30 år nu, men minns mina gamla spel med värme. Tyvärr hittar jag inte alla mina gamla favoriter.. Så jag började kolla lite på ebay, och i england verkar det finnas många megadrive spel för en billig slant.
Så nu till min fråga.
Jag funderar köpa en megacd och en 32x på ebay, men passar dom med min gamla megadrive 1:a om jag köper från t.ex england? Eller behövs det andra sladdar och grejjer? Ge gärna tips var köpa saker också.
Med vänlig hälsning,. Rolle.
 #5190  by HVQ
 
Välkommen till forumet. Kul att du vill ge din gamla sega lite kärlek :)

De engelska är PAL precis som de svenska och alla spel och tillbehör tillhör samma region. Däremot kan man tänka på att i England använder man en annan stickpropp så man behöver en adapter eller liknande för att det ska passa det svenska elnätet. rätta mig om jag har fel någon som kan mer om kablar ;).

typ

Image
 #5243  by Cossierolle
 
Tack tack, verkar vara ett trevligt forum dethär.
Jag kollade in gameworld på tradera, han verkar ha många spel till schyssta priser, jag mailade honom om han kan skicka till finland, jag bor där så. Så får se vad han svarar.
Ps. Hittade några till av mina gamla favoriter hemma, jurassic park och road rash! Nice.
 #5244  by ManiaC
 
Ja spec till mega drive där man inte behöver oroa sig så mkt över region som på nintendo och allt "SCN":ande.. Bara de tyska varianterna man typ får akta sig för hehe..

helt ok priser ibland även på fast.. Men det är helt klart auktionerna som ger bäst pris! [thumbup]
 #5260  by stattin
 
När vi ändå är inne på 32X, vart lite sugen att skaffa en men hur funkar det med regioner? Har ett Japanskt Space Harrier (Super 32X) går det köra på en vanlig "svensk" 32X?
 #5261  by NGF
 
Nej tyvärr, de är regionsskyddade :( Ställde samma fråga tidigare, bästa lösningen är att köpa en japansk 32x.