Forumet för dig som älskar Sega! 

  • FRÅGESTUND - Ställ era frågor om Mega Drive här!

  • Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #6129  by Cossierolle
 
Nu har jag testat kasta om sladdarna, men tyvärr blev inget bättre.. nån som har finfina ide'er vad jag kan testa nudå?
 #6130  by NGF
 
Har du provat det jag sa?

Kommer Mega-CD introt fram när du startar utan spel?
 #6132  by Cossierolle
 
Jodå megacd loggan kommer fram.
Jag skruvade upp den igår kväll och kollade lite, lasern funkar, men motorn vägrar snurra.
 #6143  by Janone
 
Ingen aning. Jag har inte köpt den av dig och den är inte inköpt av en samlare. :S
På skylten som anger spänningen står det förtryck på skylten bakpå att den går på europeisk ström.

edit. Glömde att man inte ska citera det senaste inlägget.
 #6189  by Rotmosträdet
 
Det finns även en bild på ett italienskt Lion King här:

Il Re Leone --> http://www.guardiana.net/MDG-Database/M ... The/#v1980" onclick="window.open(this.href);return false;

Men det är 99% fejk, antagligen från en tidning eller liknande. Jag har bara sett vanliga Lion King på italienska "Blocket" och Ebay.
 #6321  by Tronin
 
Jag upptäckte precis att Rampage (vilket är riktigt skoj till NES) finns till MS. Så nu känns det som att jag behöver skaffa en konverter till min MD och frågan är således; vilken konverter ska jag använda mig av?
 #6322  by ManiaC
 
Skulle säga den vanliga standard till 1an. rätta stuket;P kortläsare osv.

Finns även schyssta converters som inte är större än en cart,Precis som adaptrarna för spela jap/uk spel mm,, då kan man spela master system spel med den på både md1 & md2 men dem brukar va dyra & har inte heller kortläsare
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 26