Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Vad spelar ni för tillfället? (SMD / CD / 32X)

  • Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #2047  by Zebbe
 
Rotmosträdet wrote:Mitt gamla? :)
Ja, det är det nog :D. Är på sista leveln nu :).
 #9204  by Tronin
 
Spelar igenom en drös med MD- och MS-lir som jag är osäker på om jag ska behålla. Bland dem finns Time Killers. Jag har haft spelet i sju månader, men det är först nu som jag faktiskt har testat det.

Time Killers är ett helt okej spel. Hade det inte varit för att man kan tappa sina kroppsdelar tycker jag inte spelet sticker ut bland andra spel i genren. Det är inget spel jag hade valt framför Mortal Kombat, Street Fighters eller Samurai Shodown. Och det är nog inget spel som kommer att spelas flitigt. Hade det inte varit för att spelet är dyrt och sällsynt hade jag troligtvis sålt det.

Edit:
Iofs är det nog till salu om rätt erbjudande dyker upp ...
 #10379  by arneankann
 
Satan vad jag är dålig på gamla spel, haha! Sitter och försöker klara av första Sonic till Megadrive nu. Efter att ha spelat tills jag dött gameover varje dag i 1 vecka har jag hittills lyckats två act 2 på zone 4. Sjukt svårt spel.
 #10380  by Tronin
 
Ge inte upp :) Själv klarade jag Mega Man till NES för första gången efter att ha suttit med det några timmar varje gång under två veckor.

Ang. Sonic var det sjukt längesen jag spelade det. Det var för övrigt längesen jag spelade Mega Drive överhuvudtaget :oops: Men Sonic är ett av många spel i samlingen jag ännu inte har klarat av. Minns inte hur långt jag kom back in the days, men nån dag ska jag springa igenom det.
 #10389  by Otherworld
 
Första Sonic har jag klarat många gånger, men jag tror inte jag klarade det när jag var liten. Tvåan dock, mitt favo Sonic spel, det klarade jag hur många gånger som helst när jag var liten. Första gången när jag var 8 år minns jag :P Sonic 2 har jag garanterat klarat minst 20 gånger. Love it. Övriga Sonic spel till MD har jag klarat en gång var, för några år sedan. Hade aldrig dom när jag var liten.
 #10390  by Tompika
 
Precis som otherworld är man uppväxt me sonic spelen, varvade bägge när man var grabb, å varvar bägge årligen än idag. Har dock förståelse för att spelen kan vara svåra, men mkt handlar ju om engagemang. Alla sercret 1up etc är ju bra å kolla upp om man tycker de är svårt.

Ett tips till er som inte varvat spelen, de finns 2 olika slut på både 1an och 2an. Vilken sekvens du får se beror på om du har tagit alla chaos emeralds eller inte.

Ett tips II, om ni sitter me sonic&knuckles spelet, så mata på 2an, så kan ni köra knuckles i sonic 2 [thumbup]
 #10395  by NGF
 
Får man en ny ending om man klarar s2 med knuckles?
 #10403  by arneankann
 
Kom till Dr. Eggman på zon 4 nu. Men ett misstag där så är man ju körd och drunknar. Kom inte förbi honom, trots 7 liv :/
Last edited by Tronin on 06 Feb 2013, 00:28, edited 1 time in total. Reason: Istället för att sitta i chattråden fixade jag en ny tråd.
 #10435  by arneankann
 
Tack! Kändes otroligt skönt. Lyckades ta betydligt fler continues på de här banorna man får när man hoppar igenom de stora ringarna än jag gjort innan. Det som gjorde att jag klarade det.

Trots att sista bossen inte var speciellt svår så höll jag dock på att fucka upp det där.. Förlorade 6 liv på honom och tog honom på absolut sista livet jag hade. Svåraste mötet med Eggman tycker jag var i fjärde zonen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11