Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Bästa Action till Mega CD ?

  • Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD

Bästa Action till Mega CD ?

Ecco the dolphin CD
1
20%
Final Fight CD
1
20%
Sonic CD
2
40%
Annat
1
20%
 #11466  by Henke
 
Vi behöver lite aktivitet här på forumet tycker jag. Jag tänkte slänga upp lite omröstningar som ett sätt att kanske få igång fler diskussioner. Lite larvigt med topplistor kanske, men det är alltså främst tänkt som ett sätt att få igång aktiviteten, snarare än ännu en meningslös topplista. Bra eller dåligt?
Jag börjar med ett par omröstningar till Mega CD.

Det viktigaste och roligaste att läsa är alltså motiveringarna till valen, så skriv gärna något utöver röstningen.

Gillas idén gör jag gärna fler omröstningar i fler genres och även till de andra formaten.
 #11467  by Henke
 
Ecco röstar jag på. Jag tycker det är svinbra.

Final Fight är ju en riktigt grym konvertering, men det är alldeles för svårt för mig.

Sonic CD gillar jag inte alls faktiskt.

Det känns lite tunt med bara 3 spel i denna kategori. Jag kanske har missat några, men samtidigt känns det inte som något av de andra jag känner till skulle vara något som anses tillhöra de bästa.
Jaja, alternativet "annat" finns iaf.
 #11470  by Janone
 
Borde inte det här vara Bästa plattform? :)

Bästa action borde väl vara spel i stil med Shadow of the beast osv.
 #11471  by Henke
 
Haha, jo kanske det! Jag hade så svårt att avgöra vilka spel som ska klassas som Action och vilka som ska vara plattform. Och med Mega CDs "enorma" utbut av kvalitetstitlar kände jag att det blir så givet vilket spel som vinner om man delar upp de i för snäva kategorier.
Alla får se det här som ett sätt att få igång aktiviteten och inte ta det allt för blodigt seriöst. :)
 #11485  by Zebbe
 
Jag valde Sonic CD. Älskar musiken och grafiken i det spelet. Kul att se skillnader mellan past, present och good/bad future. Häftiga bonusbanor också.

Final Fight CD är en utmärkt port och musiken är bra där med. Men jag tycker helt enkelt att Sonic CD är roligare att spela.

Ecco CD har jag inte kört så mycket, men minns att jag faktiskt gillade cartridge-musiken mera av en anledning: den kändes gjord med spelet i åtanke. CD:ns kände mer som lite random ambientmusik eller något, inte för att den var dålig eller så, men den passade inte handlingen lika bra.