Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Kickstarter: Sega

  • Diskussioner om allt som rör Sega och deras andra konsoler
Diskussioner om allt som rör Sega och deras andra konsoler
 #14824  by Batman666
 
För de som inte känner till det, så finns boken i häftad format (i svart-vitt skulle jag tro) för folk som vill ha en fysisk kopia av boken men tycker 80+20 dollar är för mycket.

http://www.adlibris.com/se/bok/service- ... 1494288358" onclick="window.open(this.href);return false;


EDIT: märkte precis att de erbjuder den häftade versionen för 30+5 dollar med custom cover, bara ca. 20 kr mer än häftad från adlibris, så det är nog en bättre deal.
 #14857  by Martin
 
Sam Pettus bok alltså. Jag har den gamla upplagan (finns på Amazon), tittat på den för lite research. Det är så klart mycket amerikanska perspektivet, jag hoppas folk är intresserade av det svenska perspektivet, hint hint.
 #15004  by Batman666
 
Ser att det tog slut och de lyckades dra in pengarna, nice!


För folk som fortfarande är intresserade av att få en eBook version så kan man få en (plus fem andra böcker) för 3 dollar på storybundle.

https://storybundle.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Fast man vill nog betala $12 för att få dem tre extra böckerna ;)
 #15886  by Tronin
 
Var det någon härifrån förutom jag som backade projektet?

Jag fick hem min bok i dagarna, men har inte hunnit bläddra i den. Tyvärr överlevde omslaget inte riktigt postgången och jag ska få en ny bok. (Väldigt trevlig hjälpsam säljare [thumbup] .) Jag valde att få en paperback den här gången framför att få en del av priset för min hardcover återbetalt.
 #16431  by Tronin
 
Dags att promota en ny kickstarterkampanj!

Image
" onclick="window.open(this.href);return false;

Jag har sedan tidigare en 10-Doh!-figur från So Analog och deras produkter håller bra kvalitet samtidigt som de livar upp spelhyllan. Gå gärna in på deras sida och kika: http://squidkidsink.bigcartel.com/products" onclick="window.open(this.href);return false;.
 #16951  by Zebbe
 
Den Kickstartern nådde inte sitt mål tyvärr :(.
 #16952  by Zebbe
 
Ett amerikanskt team jobbar på ett "nästa generationens 2D-RPG", som kommer till DC och vissa moderna format. Just nu är deras Kickstarter igång:

" onclick="window.open(this.href);return false;
Last edited by Tronin on 10 Aug 2014, 18:53, edited 1 time in total. Reason: Jag tycker vi håller alla Sega-relaterade Kickstarterkampanjer i den här tråden.
 #16955  by Tronin
 
Zebbe wrote:Den Kickstartern nådde inte sitt mål tyvärr :(.
Nej, tyvärr kom den inte så långt. Får se om det dyker upp några figurer i framtiden trots allt. Skulle gärna ha en Sega- som komplement till min NES-figur.
 #16961  by Tronin
 
+1 på den. Grafiken är verkligen avtändande. Men jag har ändå valt att sponsra spelet, sen får jag se om jag spelar det eller ej.
 #16967  by nissling
 
Håller med om att grafiken känns oinspirerad, även om jag aldrig bryr mig om det (samtidigt som jag är oerhört petig med bildkvalité och dylikt). Men i sin helhet så ser det inte ut att vara något för mig och jag donerar nog inga pengar. Köper hellre Pier Solar till Dreamcast när det släpps.
 #17061  by Zebbe
 
Jo, de behöver verkligen snygga till grafiken med fler detaljer och bättre paletter, de som används nu är lite grumliga. Jag stör mig mest själv på att det ser så platt ut dock, som Paper Mario fast på helt fel ställe, typ. Men det är väl det som är en del av spelmotorn med alla effekter de är så stolta över.
 #19575  by Tronin
 
Snuskigt fet Mega Drive-bibel
Kanske kommer ni ihåg boken Sega Mega Drive: Collected Works som vi skrivit om här på Gamereactor. Den finansierades genom Kickstarter och intresset var skyhögt så allt var finansierat och klart redan efter två dygn. Hur som helst, nu har jag fått boken - och vilken bok sedan...

Vi snackar en tjock och lyxig tingest, snyggt inbunden med högkvalitativt papper, bra tryck och extra allt. Mitt namn finns tryckt i slutet som bevis för att jag var med och finansierade, och där trängs glädjande nog även flera andra svenskar, inte minst namn jag känner igen från spelvärlden. 16 bits-Sega engagerar, med andra ord.

Jag återkommer med omdöme när jag hunnit läsa en del, men första intrycket kunde inte vara bättre. Har du den minsta förkärlek för ljuva Mega Drive-spel - så är denna coffee table-bok ett absolut måste.
http://www.gamereactor.se/blog/jonas/?page=1#784614" onclick="window.open(this.href);return false;

Idag damp boken ned i lådan. Har inte hunnit bläddra i den ännu, men oj vad fet den är :mrgreen:
 #19591  by HVQ
 
Fick den i en blå postsäck idag. Riktigt fet. Har inte hunnit kolla något i den, den är belöningen som väntar när jag städat klart :P
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7