Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Händelser på forumet!

  • Frågor och nyheter rörande forumet
Frågor och nyheter rörande forumet
 #3510  by ManiaC
 
arc1.jpg
arc1.jpg (45.67 KiB) Viewed 14892 times
Håller på och försöker få till ett Arcade room så att vi medlemmar kan spela lite mindre spel mot varandra med egen highscore lista direkt här på forumet!

Det kan vara ganska rörigt/buggigt ett tag framöver men förhoppningsvis ska jag kunna få lite ordning på det och få in några spelbara titlar. Verkar inte riktigt fungera med denna "stilen" på forumet men får pilla med det lite då och då när tid finns :)

Detta var en idee jag fick tidigare och tänkte att de kan vara kul imellanåt att fördriva lite tid på. Kanske även ordna priser i något spel ibland..

Bli inte för fästa vid era highscores så här i början, Spel kan komma att läggas till / tas bort, highscore listor nollställas utan förvarning så här i början tills det börjar ta lite form ;)

Tycker det är bra att det inte stör övriga forumet annars utan att man klickar sig in i rummet.. Ska kika vidare på spelbara titlar sen,

Se det hela som en testperiod :) Vad tror ni om detta?
arc2.jpg
arc2.jpg (142.3 KiB) Viewed 14892 times
 #3512  by Janone
 
Vad för spel? :) Lite känner jag att om spelen inte har Sega koppling så kan vi lika gärna vara utan dem. :P Men det kanske bara är jag...

Finns det några gamla Sega spel som är freeware eller abandonware?
 #3516  by HVQ
 
As bra idé. [thumbup] Klassiska sega spel vore ju såklart det ultimata men även det sonic spelet som låg uppe nu verkar skoj.

Fantasy Zone till SMS är ett önskemål :)
 #3535  by ManiaC
 
Sådärja! Nu är de fula synliga buggarna borta ur arkadrummet i alla stilarna :)

Har aktiverat alla stilar så att ni inte längre är tvugna att köra jultemat utan kan välja själva under kontrollpanelen.

Tillagt är det nya temat. Ljust vitt & SEGA blått! Det går lite i "Sega Forumotion stil" & jag hoppas ni som föredrar ett ljusare forum kommer att gilla det!
Untitled-1.jpg
Untitled-1.jpg (263.19 KiB) Viewed 14562 times
 #3539  by Zebbe
 
Ser bra ut, jag byter till den nar julen ar slut ;).
 #3560  by Tronin
 
Hmm det var minst sagt annorlunda. Nu är det ju plötsligt svårt att välja vilket man tycker ser bäst ut :shock:
 #3561  by HVQ
 
tycker det vita är riktigt grymt! men kommer köra på det röda mörka/röda fram tills dess juletiderna är över.
 #3667  by NGF
 
Nu har jag testat att lägga ut en omröstning, var med och rösta och testa denna nya härliga funktion du med! :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 13