Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Andra ligor än Elitserien i NHL-spelen?

  • Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #1145  by Rotmosträdet
 
Jag har hört rykten om att de gjordes (eller skulle göras) en tysk version av NHL 96(?). DEL heter deras liga. Någon som sett nåt om det?

Har även sett en film på nätet (hittar inte den nu) där en kille spelar med finska lag i ett gammalt 2D NHL-lir. Kom något av dem till PC också månntro? Eller är det en "fansub"?

Har någon kunskaperna skulle jag gärna göra om en ROM till Hockeyallsvenskan 2012. :D
 #1237  by nissling
 
Rotmosträdet wrote:Eller är det en "fansub"?
Fansub är när privatpersoner (aka. amatörer) översätter filmer och lägger upp det på nätet, vanligtvis gäller det om anime men kan handla om andra filmer också. Dock faller det i kategorin som warez eftersom piratkopiering av upphovsrättsskyddat material är förbjudet. Har inget med spel att göra.

Kanske inte tillhör ämnet, men jag hade en lärare på min förra skola som hackade NHL 94' till Elitserien 94' på Mega Drive. Enligt honom så var det inte svårt, tar ju bara lång tid att ändra sprites så att det blir rätt, så...
 #1239  by Rotmosträdet
 
Öh, den där hackade läraren får du fixa fram om vi ska tro på det.

Och vad kallar du det när de översätter ett spel till ett annat språk på hobbitiska?
 #1241  by nissling
 
Han har postat bilder från ROM'en på NHL 94-forumet, har själv kollat på det för några år sedan och det lär ju finnas kvar där än idag. Ska checka om man jag kan rota fram det.

Du pratar väl om "Fan-translations"? Alltså som de gjorde med b.la. Policenauts och Legend of wukong?
 #1253  by Janone
 
pojkar pojkar pojkar. Var nu vänliga! :)

@Nissling. Det "enda" man behöver göra är väl att byta namn på lagen och spelarna inte själva spritsen iom att man bara ser färger på gubbarna, man ser ju aldrig logos osv förutom i menyer osv.