Forumet för dig som älskar Sega! 

  • FAQ: Variationer och avvikelser

  • Svar på vanliga frågor om SMD
Svar på vanliga frågor om SMD
 #1544  by Rotmosträdet
 
Japp, EA-manualerna har ju ofta 2 "framsidor".

Från den ena sidan är det engelska & franska.

Från andra sidan är Italiano + Svensk + Nederlands.

Gissar alltså på att det står för Italian, Swedish, Dutch och inte var ämnat för t.ex. den spanska eller tyska marknaden.

Troligtvis fick inte alla "normala 7-8" språk plats i tjocka manualer med mycket text.
 #1578  by WERY
 
Kommer ihåg när jag fick min första Mega Drive och det var ettan. Troligen den varianten som folk anser vara bäst. Den hade 4 portar på baksidan, en för elen, en RF, en AV och något som liknade en VGA-port...

Har sett enheter som bara har 3 portar på baksidan och även en variant som bara hade elen samt RF
 #1721  by nissling
 
Man kunde koppla två Mega Drives ihop till varandra och sedan spela på två tv-apparater, dock är det ingen VGA-kontakt utan det är en omvänd variant av kontrollporten. Zero Tolerance fungerar till det minns jag.
 #1723  by stattin
 
nissling wrote:Man kunde koppla två Mega Drives ihop till varandra och sedan spela på två tv-apparater, dock är det ingen VGA-kontakt utan det är en omvänd variant av kontrollporten. Zero Tolerance fungerar till det minns jag.
aha :) Men det verkar även som man kunde koppla in modemet på den här porten.

Image
 #2062  by Rotmosträdet
 
Jag har ingen sådan EA-box men väl de ännu tidigare(?) "shock-boxarna" till Battle Squadron och Zany Golf. Kom de några fler med dem?

Image
 #2068  by Rotmosträdet
 
Action Replay är nog en liknande men inte samma.

Shockbox hittade jag på eftersom de nya Neo Geo-boxarna kallas så till MVS.

Absolut inga utbytesboxar utan original.
 #2186  by Rotmosträdet
 
Budokan tillhör de första EA-spelen som kom med klumpig stor box precis som Zany Golf & Battle Squadron.

Fick hem ett ex idag med vikt inlaga för att det skulle passa i vanligt EA-fodral. :(
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10