Forumet för dig som älskar Sega! 

• Senaste inköpen (Sega)

• Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
 #20512  by Henke

Jäklar vad det spelet gått billigt nu på Tradden ett par ggr. Går ju lätt för 150 kr annars. Bra köp!
 #20536  by aerobert

Är Saturn-versionen nåt att ha?

Kan förövrigt med handen på hjärtat säga att jag aldrig spelat ett enda Resident Evil-spel ens i fem minuter. :)
 #20538  by Henke

Allmänt brukar det skrivas att saturnversionen är yttepytte lite fulare, men till dess fördel hör att spelet har några extra fiendekaraktärer, större karta om jag inte minns fel, samt ett slags survival mode eller vad det hette. Nissling som plöjer alla RE kan säkert mer exakt vad som skiljer saturn och ps-versionerna åt.
 #20553  by nissling

aerobert wrote:Är Saturn-versionen nåt att ha?
Om du jämför mot originalet på Playstation så blir man ganska förvånad hur pass bra Saturn-versionen håller sig. Precis som Henke säger så finns det förhållandevis små skillnader på det visuella planet, men med tanke på hur mycket fulare t.ex. Tomb Raider var på Saturn än Playstation så gjorde Capcom ett riktigt bra jobb med att porta spelet.

Det finns några extra dräkter, ett s.k. Battle mode (där en zombie-variant av Albert Wesker är med) och jag har för mig att det finns en ny slags hunter med vid ett tillfälle men är inte säker. I övrigt är spelet detsamma, det vill säga fantastiskt. Har hört någon gång att den tyska Saturn-utgåvan har ocensurerade filmsekvenser men jag kan inte bekräfta det.
 #20779  by Axus

Image

Superba Hatsune Miku: Project Diva F 2nd till PS Vita, som även innehöll ett stycke AR-kort. Trodde aldrig att jag skulle tycka om originalet (men köpte det då jag samlar på både Sega- och PS Vita-spel) men fastnade rejält och detta verkar hålla samma klass.
 #20788  by Axus

Det är ett rytmiskt musikspel, där man trycker kombinationer i rytm med musiken. Känns lite som att man faktiskt spelar själva musiken då det verkligen hörs om man lyckas eller inte. Väldigt hektiskt, och när man väl får in tekniken med att spela efter själva musiken, och inte bara trycker efter alla ikoner som dyker upp på skärmen, blir det sjukt beroendeframkallande.
 #20794  by tokvev

Hittade det här halvlustiga hyrspelet idag. Zelda-klon så det skriker om det, men verkar rätt ballt ändå :D

Image
 #20797  by Tandgnissle

Fick hem min Everdrive Megadrive v3 idag och blev glad (Fick också hem några 27C322 jag tänkte göra repros med). Sedan så upptäckte jag att det blev glapp i min videokabel, mätte upp med min multimeter och motståndet mellan scartpluggen och kontakten är högt samt varierbart om man böjer på sladden vid kontakten... suck. Dags att jaga ny sladd.
 #20801  by AlmostOriginal

Axus wrote:Det är ett rytmiskt musikspel, där man trycker kombinationer i rytm med musiken. Känns lite som att man faktiskt spelar själva musiken då det verkligen hörs om man lyckas eller inte. Väldigt hektiskt, och när man väl får in tekniken med att spela efter själva musiken, och inte bara trycker efter alla ikoner som dyker upp på skärmen, blir det sjukt beroendeframkallande.
Som typ dance dance revolution? :)

Tokvev: Det kan väl inte vara allt för vanligt att man hittar master system hyr spel? :o

Tandgnissle: Härligt med Everdrive [thumbup] Önskar jag kunde komma mig för att köpa en själv :(
 #20805  by Tandgnissle

Jo, men nu måste jag få tag på en ny scartkabel till megadriven också så att jag kan använda den också.

edit: Hoppsan, genom att koppla in RF-sladden så får jag nu jord. Så signalerna går genom scartsladden och jag får tillbaka jord för ljud och bild genom RF-sladden. Rycker jag ut den så försvinner bild och ljud.
Last edited by Tandgnissle on 11 Dec 2014, 17:30, edited 1 time in total.
 #20806  by tokvev

AO: Den frågan lämnar jag till de bättre vetande Image Rotmoset kanske har något att tillägga om det hela?
 #20807  by AlmostOriginal

Tandgnissle wrote:Jo, men nu måste jag få tag på en ny scartkabel till megadriven också så att jag kan använda den också.
Synd att jag inte är hemma. Jag har nya RGB kablar hemma till första megadrive / mastersystem. [thumbdown]

Tokvev: Ok [thumbup]
 #20853  by Henke

Skaffade mig Bangai-O idag. Har inte hunnit spela det än, men det ska bli spännande att se om det håller för hypen.
 #20862  by Tandgnissle

Flyga runt med en robot och explodera saker sett från sidan. Spelet är ett av de få Dreamcastspel som inte klarar VGA utan bara kan spelas i 240p tror jag det var. Spelet finns även till N64 och DS tror jag.
Dåligt tagna foton efter att jag kopplade Dreamcasten till arkadkabbet:
Image
Image
 #20872  by Henke

Versionerna till N64 och DS skiljer sig rätt mycket från DC versionen dock. Spelkontrollen är annorlunda.
Inte bara att konsolerna såklart har olika handkontroller och antal knappar rent fysiskt utan hur spelet spelas helt enkelt.
  • 1
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 107